بازار عمده ادویه ایران

ادویه قورمه سبزی چیست؟ روش درست کردن، ترکیبات و خاصیت های آن

قورمه سبزی یکی از خورشت های شناخته شده و لذیذ ایرانی است که تهیه کردن نوع مرغوب آن تجربه زیادی میخواهد. از نگاه هر ایرانی خوشمزه‌ ترین قورمه سبزی جهان زیر نظر مادر یا مادربزرگشان درست می‌شود. جا افتادن خورشت یکی از اساسی ترین علت ها در شکل گیری طعم آن است. این جا افتادگی فقط به وسیله تجربه و با آشپزان چیره دست قابل امکان است .

این غذای خوشمزه و پرهوادار سبزی‌ها و ادویه جات مخصوصی دارد. در ادامه معرفی ادویه قورمه سبزی و طرز درست کردن ترکیبات آن را شرح میدهیم.

 

ترکیبات ادویه مخصوص قورمه سبزی
همان گونه که شاید در جریان باشید هر منطقه از کشور ما قورمه سبزی را به روشی مختلفی و با اندک و زیادهایی تهیه می‌کنند که سبب متفاوت بودن طعم آن می‌شود. شما با توجه به ذائقه خود می‌توانید هر یک از ترکیب های این ادویه را کم و زیاد کنید تا به مزه مورد نظر برسید. اندازه ترشی، تلخی، شوری و شیرینی خورشت شما با کم و زیاد کردن این ترکیب ها قابل تنظیم میباشد.

پودر گل محمدی : ۲ قاشق غذا خوری
پودر غوره : ۲ قاشق غذا خوری
زردچوبه : ۱ قاشق غذا خوری
پودر فلفل سیاه :۱ قاشق غذا خوری
پودر رازیانه : ۱ قاشق غذا خوری
شنبلیله خشک : ۲ قاشق غذا خوری
تره خشک : ۲ قاشق غذا خوری
جعفری خشک : ۲ قاشق غذا خوری
گشنیز خشک : ۲ قاشق غذا خوری
اسفناج خشک : ۲ قاشق غذا خوری
یکی از علت های تفاوت طعم قورمه سبزی در مناطق مختلف ایران این است که بعضی از ادویه‌جات و سبزی‌ها در ناحیه های متفاوت ایران به آسانی پیدا نمی‌شود. در گذشته که حمل و نقل و انتقال مواد به آسانی امروز نبوده افراد با مواد اولیه در دسترس خود به پخت و پز مشغول می شدند. به همین علت انواع قورمه سبزی‌های متفاوت با مزه های مختلف شکل گرفته و به همین سبب ذائقه مردم هر منطقه با مزه مخصوصی از آن خو گرفته است.

روش درست کردن ادویه قورمه سبزی

در قدم اول باید سبزی‌های یاد شده را تهیه کنید و بعد از شستن و پاک کردن آن‌ها را روی یک پارچه پهن کنید تا خشک شوند. اگر سبزی‌ها را اندکی خرد کرده و به قطعه های کوچک‌تر تبدیل کنید فرایند خشک شدن آن‌ها زودترانجام می‌شود. باید آن‌ها را در سایه و به دور از نور خورشید خشک کنید تا سیاه نشوند.

قدم دوم این است که سبزی خشک آماده بخرید و در ادویه خود استفاده کنید؛ اما استفاده از سبزی تازه هم سبب مزه بهتر شده و کیفیت ادویه شما را بیشتر میکند. این سبزی‌ها را در هاون بریزید و به خوبی بکوبید و ترکیب کنید تا مقداری نرم شوند. در اقدام بعد سبزی‌ها را در دستگاه آسیاب بریزید و ترکیب کنید تا یکدست شوند. در اقدام آخر بقیه ادویه‌ها را بیفزایید. این ادویه را می‌توانید تا دو سال در مکان خشک و خنک نگهداری و مصرف کنید.

ادویه قورمه سبزی را چه زمانی بیفزاییم؟

نکته اصلی در پخت خورشت های ایرانی فهمیدن این است که بدانیم زمان افزودن ادویه‌جات و مواد مختلف چه وقتی است. رعایت این نکته ها در جا افتادگی و مزه خورشت شما تاثیر بسیاری دارد.

از ادویه قورمه سبزی باید در عوض هر سه فرد یک قاشق و نیم افزود و هم چنین این ادویه را باید در 20 دقیق پایانی پخت اضافه کرد . توجه کنید که پس از افزودن ادویه حتما مزه آن را امتحان کنید تا از اندازه بودن آن اطمینان پیدا کنید و در صورت کم بودن دوباره به آن اضافه کنید.

تفاوت قورمه سبزی مجلسی و نذری چه میباشد؟

پر طرفدارترین غذا برای نذری در ماه محرم قیمه میباشد، اما نباید نقش قورمه سبزی را در نذری‌ها و شام هیئت‌ها در نظر نگرفت حتما دقت کرده اید که طعم قورمه سبزی نذری با قورمه سبزی خانگی و مجلسی متفاوت است و از نظر بعضی افراد خوشمزه‌تر است. این تفاوت طعم علت های بسیاری دارد که یکی از آن‌ها سبزی قورمه سبزی می‌باشد.

در قورمه سبزی نذری اندازه شنبلیله بیشتر از نوع مجلسی بوده و علاوه بر آن از گشنیز هم استفاده می‌شود. در قورمه سبزی‌های مجلسی اکثراسبزی گشنیز استفاده نمیشود چرا که سبب شیرین شدن خورشت می‌شود.

قورمه سبزی مجلسی و خانگی برای اشخاص کمتری پخته می‌شود و در مراحل پخت و اافزودن مواد با قورمه سبزی نذری که برای اشخاص زیادی پخته می‌شود مقداری فرق دارد.

شما میتوانید جهت خرید عمده و خرده انواع ادویه جات به سایت فروشگاهی ادویه چی مراجعه و یا با شماره تلفن 09146404119 تماس بگیرید.

آشنایی با ما

بازار ادویه ایران (ادویه چی) بزرگترین عمده فروشی ادویه و به عنوان مرجعی برای اطلاع رسانی قیمت در این صنف راه اندازی شده است. قیمت ادویه و همچنین تحلیل و بررسی واردات و صادرات کشور به صورت روزانه و فروش ادویه فله و بسته بندی با تضمین قیمت و کیفیت از جمله فعالیت های مجموعه ادویه ایران می باشد.با توجه به سابقه دراز مدت و نمایندگی های رسمی اخذ شده و تیم های حرفه ای، بر این تلاشیم تا رضایت حداکثری مشتریان را کسب کنیم.

تماس با ادویه چی

مرکز تماس: 04132873083
دفتر مرکزی: شهر تبریز-آخر خیابان استاد جعفری نرسیده به بلوار معلم کوچه صدیق

دارای سه انبار در شهر های تبریز,مشهد,تهران

مجوز ها

 

logo-samandehi

Template Design:Dima Group

کلیک کن