بازار عمده ادویه ایران

ادویه هایی که میتوان جایگزین نمک کرد

اگرچه در نگاه اول ممکن است بی ضرر به نظر برسد، اما مصرف بیش از اندازه نمک با گذشت زمان می تواند سبب مشکلات التهابی، قلبی عروقی و کلیوی شود. نمک یکی از پر استفاده ترین مواد در دنیا است که برای بهبود مزه غذا در اشپزی مصرف می شود. نمک منبع مواد معدنی است، که در دوزهای کم ، به بدن در حفظ تعادل الکترولیت ها و دیگر فرآیندهای مهم به حفظ سلامت انسان کمک می کند.

ادویه های خوب

مشکل از آنجایی شروع می شود که ما به طور معمول بیش از اندازه نمک مصرف می کنیم و بیشتر عوارض جانبی آن را نادیده می گیریم. 

به خاطر همین است که مصرف روزانه نمک باید محدود باشد. برای تحقق این هدف شما می توانید میزان مصرف غذاهایی که حاوی نمک هستند را کمتر کنید و همچنین ادویه های دیگر را جایگزین آن نمایید. در ادامه با برخی ادویه ها که می توانند در این راه کمک حال شما باشند بیشتر آشنا می شویم.

بهترین جایگزین ها برای نمک:

سیر
سیر ادویه ای سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، و آنتی اکسیدان ها است. وقتی که این مواد جذب بدن می شوند، به پیشگیری از انواع مختلف بیماری ها کمک می کنند. برخلاف نمک، سیر ماده ای با ویژگی های ضد التهابی و ادرارآور است، که اثرات آن موجب کمتر شدن احتباس مایع در بدن و جلو گیری از مشکلات قلبی عروقی می شود.

پودر پیاز

با بهره مندی از ویژگی های شبیه به سیر و همچنین دارا بودن از آلیسین، زمانی که برای کمتر شدن مصرف نمک تلاش می کنید، پودر پیاز جایگزینی خوب است. در شرایطی که پودر پیاز از ویژگی های کمتری در مقایسه با خود پیاز دارا است، اما مواد مغذی موجود در آن موجب می شوند تا گزینه ای خوب برای بهبود عطر و طعم غذا باشد.

فلفل سیاه
فلفل سیاه ادویه ای دارای ویژگی های ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است. زمان ورود به بدن، این ویژگی ها از بافت ها در برابر اثرات منفی رادیکال های آزاد حفاظت می کنند. مصرف فلفل سیاه به بدن در مقابله با فشار خون بالا کمک می کند و با گذشت زمان عملکرد کلیه ها را با تحریک دفع مایعات بهتر می کند.

ارگانو
ارگانو به دلیل ویژگی های دارویی خود شناخته شده است و یک ادویه خوش عطر و طعم است که می توانید برای کاهش مصرف نمک در دستور غذاهای مختلف استفاده نمایید. ارگانو دارای ویتامین ها، مواد معدنی، و روغن های اساسی است و از ویژگی های گندزدایی، ضد قارچ، و ضد التهاب  برخوردار است. مصرف پیوسته ارگانو عملکرد سیستم ایمنی بدن انسان را بهتر خواهد کرد و خطر مبتلا شدن به مشکلات تنفسی را کمتر می کند.

زیره
زمانی که در تلاش برای کاهش مصرف نمک هستید، مقدار اندکی زیره در غذا می تواند عطر و طعمی بهتری به آن ببخشد. این ماده دارای آنتی اکسیدان هایی است که اثرات منفی رادیکال های آزاد را از بین می برند. مصرف پیوسته زیره به کنترل کلسترول خون و کاهش خطر مشکلات قلبی عروقی کمک بسیاری می کند.

بادیان رومی
بادیان رومی عطر و طعمی خاص دارد و استفاده از آن با غذاهایی که دارای گوشت و سبزیجات هستند، توصیه می گردد. خاضیت های تغذیه ای مختلف این ادویه به بهبود گوارش غذا کمک زیادی می کنند.

زنجبیل
زنجبیل به دلیل ویژگی ها ضد التهاب، گوارشی، و آنتی اکسیدانی خود شناخته شده است و یک گزینه بسیار خوب دیگر برای افرادی محسوب می شود که به دنبال کمتر شدن مصرف نمک خود هستند. زنجبیل دارای تراکم بالایی از ترکیبی به نام جینجرول است که علاوه بر بخشیدن عطر و طعمی تند به زنجبیل، حاوی فایده های دارویی آن نیز میباشد.

زردچوبه
زردچوبه ادویه ای شناخته شده در دنیای آشپزی محسوب می گردد، که مزه خاص و رنگ نارنجی آن در این زمینه تاثیر زیادی دارد. این ادویه سرشار از آنتی اکسیدان ها گزینه خوبی برای افرادی است که میخواهند بدون استفاده از نمک عطر و طعم غذای خود را بهتر کنند. ویژگی های ضد التهابی، گوارشی و ضد باکتری زردچوبه به بهبود سلامت انسان و حفاظت از سلول ها در زمان مبتلا شدن به بیماری کمک می کنند.

 

برای سفارش ادویه عمده و ادویه خرده و اطلاع از لیست قیمت ادویه به ادویه چی مراجعه کرده و یا با شماره  09146404119 تماس حاصل نمایید

آشنایی با ما

بازار ادویه ایران (ادویه چی) بزرگترین عمده فروشی ادویه و به عنوان مرجعی برای اطلاع رسانی قیمت در این صنف راه اندازی شده است. قیمت ادویه و همچنین تحلیل و بررسی واردات و صادرات کشور به صورت روزانه و فروش ادویه فله و بسته بندی با تضمین قیمت و کیفیت از جمله فعالیت های مجموعه ادویه ایران می باشد.با توجه به سابقه دراز مدت و نمایندگی های رسمی اخذ شده و تیم های حرفه ای، بر این تلاشیم تا رضایت حداکثری مشتریان را کسب کنیم.

تماس با ادویه چی

مرکز تماس: 04132873083
دفتر مرکزی: شهر تبریز-آخر خیابان استاد جعفری نرسیده به بلوار معلم کوچه صدیق

دارای سه انبار در شهر های تبریز,مشهد,تهران

مجوز ها

 

logo-samandehi

Template Design:Dima Group

کلیک کن