بازار عمده ادویه ایران

ادویه ها و سبزیجات خشک چه زمانی خراب میشوند؟

بسیاری از افراد برای افزایش ماندگاری سبزیجات آنها را خشک کرده و از این سبزیجات خشک شده در اشپزی استفاده می کنند. اما برخی از ما گمان می کنیم که از سبزیجات خشک و ادویه جات می توان برای سالیان طولانی استفاده نمود و آنها تاریخ مصرف ندارند . توجه داشته باشید که مثل مواد غذایی دیگر در نگهداری سبزی خشک و ادویه ها نیز باید دقت کنید چرا که خشک بودن انها دلیل بر مادام العمر بودنشان نمیباشد. در این بخش از ادویه چی شما را با نحوه نگهداری سبزیجات و ادویه های خشک آشنا می کنیم.

خراب شدن ادویه

چگونه از ادویه ها و سبزیجات خشک به درستی نگهداری کنیم ؟

ادویه جات و سبزیجات خشک شده را در ظرف های فلزی دربسته و یا ظروف شیشه ای قهوه ای نگهداری کنید زیرا شیشه با مواد معطر ادویه کنش و واکنش انجام نمیدهد.

ادویجات و سبزیجات خشک را در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید .

هیچ وقت ادویجات و سبزیجات خشک شده را نزدیک به اجاق گاز نگه ندارید چراکه گرما سرعت در هم شکستن ادویه جات و سبزیجات خشک شده را بیشتر میکند.

ادویه جات و سبزیجات خشک شده را به دور از نور آفتاب نگهداری کنید.

بهتر است ادویه ها را به شکل اصلی آن ها نگه دارید و هنگام مصرف آسیاب کنید تا طعم و عطرشان حفظ شوند.

بهتر است هنگام خرید ادویجات دقت نمایید که انواع استریل شده آن ها در بسته ‎بندی های بهداشتی را تهیه کنید زیرا بیشتر ادویه ها منشاء خاکی دارند و به انواع مختلف میکروب های خاک آلوده می باشند.

اگر می توانید ادویه را خودتان در خانه بکوبید زیرا ادویه های موجود در بازار تقلبی هستند و مواد افزودنی زیادی دارد .

ادویه ها را در محیط های بسیار گرم و درمقابل تابش مستقیم نور آفتاب قرار ندهید.

ادویه ها را در فریزر نگذارید زیرا اگر ظرف نگهدارنده ادویه از فریزر خارج شود، چگالش ایجاد می شود و طعم ادویه ها نابود میشود.

از قرار دادن ادویجات و سبزیجات خشک شده در مکان مرطوب خودداری کنید :

اگر می خواهید عطر و طعم ادویه جات و گیاهان خشک شده شما برای مدت زمان طولانی تری ، آنها در جای مرطوب قرار ندهید و هنگام اضافه کردن ادویه به غذاهایتان ، آنها را مستقیم بر روی غذا نگیرید زیرا بخار غذا به ادویه رطوبت می دهد . می توانید برای افزودن ادویه به غذا از یک قاشق استفاده کنید .

ادویه جات را تا چه مدت نگه داریم ؟

طول عمر ادویه جات و گیاهان خشک شده به نوع آماده سازی و نحوه نگهداری شان بستگی دارد .

ادویه جات کامل مانند چوب میخک و دارچین را می توانید به مدت زمان 4 تا 5 سال نگهداری کنید حتی فلفل کامل را می توانید حدود 5 تا 6 سال نگهداری کنید.

ادویه جات خرد شده و تبدیل به پودر مانند جوز هندی، دارچین، زیره سبز، و کاری را نیز می توانید تا مدت زمان 2 تا 3 سال نگهداری کنید.

گیاهان و سبزیجات خشک شده را تا چه مدت نگه داریم ؟

اگر گیاهان و سبزیجات به شکل طبیعی خود خشک شوند ،تا مدت زمان  3 تا 4 سال می توان از آنها استفاده کرداما اگر خرد شده باشند 2 تا 3 سال تاریخ مصرف دارند.

طول عمر دانه ها

می توان در مکان مناسب دانه هایی مثل رازیانه را تا 4 سال نگهداری کرد.

دانه خشخاش و کنجد پس از گذشت 2 سال خراب می شوند و باید آنها را دور بیاندازید.

طول عمر عصاره ها

عصاره هایی همانند نعنا را می توانید تا مدت زمان 4 سال سالم نگهداری کنید.

عصاره خالص وانیل را به دلیل محتوای بالای الکلش می توانید فقط تا دوازده ماه سالم نگه دارید.

 

چگونه بفهمیم ادویه ها و سبزیجات خشک قدیمی شده اند؟

سبزیجات خشک و ادویه جات پس از گذشت مدت زمانی ، فواید و طعمشان را از دست خواهند داد پس دلیلی وجود ندارد که از آنها در غذا استفاده کرد. برای اینکه بفهمید چه زمانی دیگر نباید از ادویجات استفاده کرد:

مقداری ادویه را در کف دستتان بریزید و انگشت مالش دهید تا روغن های درون آن فعال شود ، سپس آن را بو کنید اگر بوی خاصی نداشت ادویه را دور بریزید.

برای سفارش ادویه عمده و ادویه خرده به و اطلاع از لیست قیمت ادویه به ادویه چی و یا با شماره 09146404119 تماس حاصل نمایید.

آشنایی با ما

بازار ادویه ایران (ادویه چی) بزرگترین عمده فروشی ادویه و به عنوان مرجعی برای اطلاع رسانی قیمت در این صنف راه اندازی شده است. قیمت ادویه و همچنین تحلیل و بررسی واردات و صادرات کشور به صورت روزانه و فروش ادویه فله و بسته بندی با تضمین قیمت و کیفیت از جمله فعالیت های مجموعه ادویه ایران می باشد.با توجه به سابقه دراز مدت و نمایندگی های رسمی اخذ شده و تیم های حرفه ای، بر این تلاشیم تا رضایت حداکثری مشتریان را کسب کنیم.

تماس با ادویه چی

مرکز تماس: 04132873083
دفتر مرکزی: شهر تبریز-آخر خیابان استاد جعفری نرسیده به بلوار معلم کوچه صدیق

دارای سه انبار در شهر های تبریز,مشهد,تهران

مجوز ها

 

logo-samandehi

Template Design:Dima Group

کلیک کن