بازار عمده ادویه ایران

بدترین مکانها در اشپز خانه برای نگهداری ادویه

قطعاً فلفل و نمک از ضروری ترین طعم دهنده هایی است که می توانید آن ها را در آشپزخانه پیدا کنید و برای غذاهای خود استفاده نمایید. ادویه های معروف دیگر مانند پودر سیر، پاپریکا و طیف زیادی از تمام این طعم دهنده ها را باید به گونه ای در آشپزخانه نگهدارید که آسیبی به آن ها وارد نگردد و بتواند در طولانی زمان از آن ها استفاده نمود. اما به نظر شما چه مکان هایی برای نگهداری ادویه ها مناسب نیست؟ در این قسمت از ادویه چی در این باره توضیح خواهیم داد:

محل نگهداری ادویه جات

نزدیک گاز برای نگهداری ادویه اصلاً مکان مناسبی نیست

گذاشتن ادویه در نزدیکی گاز شاید کار شما را راحت تر نمایدو آن ها را در دسترس نگه دارد تا زمان آشپزی از آن ها استفاده کنید اما طبق نظر متخصصان، قرار دادن ادویه در نزدیک گاز و دیگر وسایل آشپزخانه، اصلاً کار مناسبی نیست.

ادویه ها را هرگز نباید کنار گاز نگهدارید زیرا دمای زیاد باعث خراب شدن ادویه و کمتر شدن طعم آن ها می گردد. گرما مواد شیمیایی مختلف را آزاد می نماید و روغن های طبیعی داخل ادویه ای که باعث طعم و بوی خوبی از آن ها می شود را از بین می برد. طعم ادویه با دمای بالا، قدرت خود را از دست می دهد و اجزای درون آن شروع به شکستن می کند. بسیاری از ادویه ها از دانه های زمینی درست می شود چربی موجود در آن ها بر اثر قرار گرفتن در معرض دما نابود میشود.

کنار دیگر وسایل حرارت دهنده هم فضای مناسبی نیستند

قطعاً پر حرارت ترین و داغ ترین فضای آشپزخانه نزدیک اجاق گاز است اما متخصصان فضا های دیگری را هم می شناسند که حرارت و دمای زیادش برای نگه داشتن ادویه مکان مناسبی نیست. برای مثال هیچ وقت نباید ادویه را نزدیک به پنجره آشپزخانه که نور مستقیم آن می تابد، قرار دهید زیرا نور زیاد آفتاب سبب ایجاد گرما می شود. همچنین کنار ماشین ظرفشویی هم فضای مناسبی برای قرار دادن ادویه نمیباشد.

 

دور انداختن ادویه در صورت حرارت دیدن

البته از قبل باید به این توجه کرد که ادویه ها را داخل چه ظرفی قرار داد اما گاهی وقت ها گرمای زیاد ادویه را خراب می کند و اجبارا انهارا دور بیندازید. قرار دادن ادویه در محفظه پلاستیکی و قرار گرفتن در معرض گرما باعث ایجاد سم هایی در آن ها می شود که قطعاً قارچ و باکتری هم تولید می کند و سریعاً باید آن ها را دور بیندازید اما اگر آن ها را داخل ظرف شیشه ای یا فلزی قرار دهید و مدت زمان کمی هم کنار گاز قرار بگیرد، باز هم قابل استفاده است اما ممکن است کمی طعمش کمتر شود.

بنابراین باید ادویه ها را کجا نگهداری کنیم؟

از نظر متخصصان بهترین مکان برای نگه داشتن ادویه ها یک محل خنک، خشک و تاریک یا کم نور است. برای مثال کابینتی که خیلی دور از گاز قرار گرفته است، مناسب ترین گزینه است.

اگر در مکانی زندگی می کنید که هوایش گرم و مرطوب است، بهتر است ادویه ها را داخل یخچال بگذارید.

اما مهم تر از گرما یا سرما، این است که دمای پایدار را برای نگه داشتن ادویه ها لحاظ کنید زیرا  تغییرات دما سبب به وجود امدن قارچ و باکتری می شود.

 

برای سفارش ادویه عمده و ادویه خرده و اطلاع از لیست قیمت ادویه ها به ادویه چی مراجعه کرده و یا با شماره 09146404119 تماس حاصل نمایید.

آشنایی با ما

بازار ادویه ایران (ادویه چی) بزرگترین عمده فروشی ادویه و به عنوان مرجعی برای اطلاع رسانی قیمت در این صنف راه اندازی شده است. قیمت ادویه و همچنین تحلیل و بررسی واردات و صادرات کشور به صورت روزانه و فروش ادویه فله و بسته بندی با تضمین قیمت و کیفیت از جمله فعالیت های مجموعه ادویه ایران می باشد.با توجه به سابقه دراز مدت و نمایندگی های رسمی اخذ شده و تیم های حرفه ای، بر این تلاشیم تا رضایت حداکثری مشتریان را کسب کنیم.

تماس با ادویه چی

مرکز تماس: 04132873083
دفتر مرکزی: شهر تبریز-آخر خیابان استاد جعفری نرسیده به بلوار معلم کوچه صدیق

دارای سه انبار در شهر های تبریز,مشهد,تهران

مجوز ها

 

logo-samandehi

Template Design:Dima Group

کلیک کن