بازار عمده ادویه ایران

بهار نارنج چیست و خاصیت های فراوانش

بهار نارنج چیست

بهار نارنج در اصل همان شکوفه درخت نارنج می باشد که در فصل بهار سبب زیبایی بیشتر طبیعت میشود. میوه درخت نارنج در پاییز و زمستان حاصل میشود. درخت نارنج درختی است که گل و برگ و میوه آن سرشار از خاصیت است از جمله: درمان اختلالات در خواب و برطرف شدن سنگ کلیه و نیز درمان سردرد های عصبی.

بهار نارنج برای افراد دارای طبع سرد بسیار خوب است چرا که طبعی گرم و خشک دارد و منبع ویتامین های d, c, b است.

شکوفه های کوچک درخت نارنج عطری بسیار دلنشین دارند و در صنعت عطر سازی و تهیه اسانس به کار میروند. هم چنین در زمینه های تولید نوشیدنی و عرقیجات گیاهی و تولید مربا و سوهان و گز استفاده می شود.

فواید بهار نارنج و دمنوش آن

  1. درمان اختلال های موجود در دستگاه گوارش

دمنوش بهار نارنج سبب درمان درد های نفخ معده و سوهاضمه و اسپاسم و سکسکه میشود. هم چنین نوعی مسکن برای درد های مداوم شکم است. مصرف پیوسته دمنوش بهار نارنج باعث تقویت معده میشود.

2. درمان اختلال های موجود در خواب

اگر شما خواب های منظم دارید مصرف مقداری بهار نارنج دو ساعت قبل از خوابیدن باعث خواب پیوسته و آرام در شب می شود.

3. برطرف شدن سنگ کلیه

اگر شما دارای سنگ کلیه هستید بهار نارنج را به همراه آب کرفس میل نمایید به رفع و خرد کردن سنگ کلیه و مثانه کمک می کند.

4. آرامش اعصاب

دمنوش بهار نارنج سبب به وجود آمدن آرامش و کمتر شدن استرس و تحریک های عصبی می شود. هم چنین باعث برطرف شدن قولنج های عصبی و رفع غم و افسردگی می شود.

5. بهتر شدن خلق و خو 

در روز های گرم سال معمولا با بیشتر شدن دمای هوا و اندازه عرق کردن خلق و خو و رفتار انسان ها نیز تغییر می یابد. برای پیشگیری از این تغییرات رفتاری  و اخلاقی هر روز بعد از ظهر نیم لیوان آب خنک را با نصف لیوان عرق بهار نارنج و یک قاشق سکنجبین مخلوط کرده و این ترکیب را مصرف نمایید.

6. درمان سر درد های زیاد و میگرن

اگر در زمینه طب سنتی مطالعاتی داشته باشید حتما به این نکته پی برده اید که از دمنوش بهار نارنج به عنوان مسکنی برای سردرد های عصبی و میگرن به کار گرفته می شود.

7. نیرو بخشی به ایمنی بدن

چون بهار نارنج دارای آنتی اکسیدان های بسیاری است از بدن شما در برابر رادیکال های آزاد مراقبت میکند و باعث کمتر شدن خطر مبتلا شدن به بیماری های مزمن میشود و سبب تقویت و نیرو دهی به سیستم ایمنی بدن انسان می گردد.

8. درمان اختلالات معده

برای بهتر شدن هضم غذا و کمتر شدن ناراحتی های معده مقداری عرق بهار نارنج را به همراه چای دم کرده و بنوشید.

9. کنترل حمله قلبی و تشنج

برا جلو گیری از تشنج های عصبی و حملات قلبی حتما از دمنوش بهار نارنج میل نمایید. دمنوش بهار نارنج به رفع تپش های نامنظم قلب کمک می کند و به وسیله تنظیم سطح فشار خون از راه بیشتر کردن گردش خون در شریان ها سبب پیشگیری از سکته های قلبی می شود.

10. رفع یبوست

اگر دچار مشکل یبوست هستید مقداری کم عسل را به همراه آب بهار نارنج مصرف نمایید.

11. تسکین درد های قاعدگی

امروزه مصرف قرص های مسکن در دوران پریود فراگیر شده است که متاسفانه میزان عوارض این دارو ها بسیار بالا است. توصیه میکنیم به جای استفاده از قرص های مسکن شیمیایی یکبار هم که شده از دمنوش های گیاهی مخصوصا بهار نارنج استفاده نمایید.

12. کاهش وزن

اگر به دنبال کاهش وزن بدنتان هستید حتما از بهار نارنج و دمنوش آن استفاده نمایید چرا که باعث افزایش سوخت و ساز بدن و کمتر شدن اشتها می شود و به شما در کاهش وزن کمک بسیاری می نماید.

در شهر ادویه ما انواع مختلف ادویه جات را دارا هستیم شما میتوانید جهت سفارش عمده ادویه جات با شماره 09101887678 تماس حاصل نمایید.

شرکت پخش عمده ادویه چی به سراسر ایران ارسال ادویه دارد.

آشنایی با ما

بازار ادویه ایران (ادویه چی) بزرگترین عمده فروشی ادویه و به عنوان مرجعی برای اطلاع رسانی قیمت در این صنف راه اندازی شده است. قیمت ادویه و همچنین تحلیل و بررسی واردات و صادرات کشور به صورت روزانه و فروش ادویه فله و بسته بندی با تضمین قیمت و کیفیت از جمله فعالیت های مجموعه ادویه ایران می باشد.با توجه به سابقه دراز مدت و نمایندگی های رسمی اخذ شده و تیم های حرفه ای، بر این تلاشیم تا رضایت حداکثری مشتریان را کسب کنیم.

تماس با ادویه چی

مرکز تماس: 04132873083
دفتر مرکزی: شهر تبریز-آخر خیابان استاد جعفری نرسیده به بلوار معلم کوچه صدیق

دارای سه انبار در شهر های تبریز,مشهد,تهران

مجوز ها

 

logo-samandehi

Template Design:Dima Group

کلیک کن